درمان ميگرن با طب سوزنی گوش

میگرن - سردرد و درد صورت
بعد از 50 سال تجربه كه از درمان انواع سردرد و سردرد هیجانی (میگرن) می گذرد . شخص به طور واضح متوجه می شود ، افرادی كه تحت درمان طب سوزنی بر علیه میگرن قرار گرفته اند اول درد میگرن آنها كمتر و فاصله حمله ها بیشتر شده و پس از بهبودی ممكن است بعداز مدتی در اثر یك هیجان ، میگرن دوباره بروز كند . چگونگی مسیر و تولید و خاموشی میگرن را بیماران خوب می شناسند . دردها اغلب در پشت گردن و اكسپتیال پیشانی و پارتیال ایجاد می شود كه یك طرفه می باشد .

از نظر طب سنتی چین در اینجا یک ضعف در جریان انرژی حیاتی كیسه صفرا وجود دارد . وقتی از بیمار مسیر درد را می پرسیم درست مسیر جریان انرژی حیاتی (مردیان) كیسه صفرا را به ما نشان می دهد و اغلب بیمارانی كه مدتها دچار بیماری میگرن هستند خود را در ساعت (23 تا 1) ساعت تقویت این مردیان در شبانه روز می یابند و كاملا متوجه هستند درد میگرن در مسیر یك مردیان مشخص ظاهر و در ساعت تشدید آن مردیان در شبانه روز این درد شروع می شود ، به همین علت است كه نقطه GB43 را در طول درمان میگرن در گوش باید به كار برد .

سردرد هیجانی
این سردرد با از بین بردن انقباضات عضلات گردن و شانه بهبودی پیدا می كند «عدم مراعات در نگه داشتن گردن در محل كار سردرد در اثر استرس و هیجان».

درمان :
محل فعال عضلات را در مهره های گردنی كه منقبض هستند در گوش در حالت اكتیویته پیدا كنید . حسی سوزن طلا و حركتی پشت گوش با سوزن نقره انجام شود .
نقطه در طناب مرزی گردنی كه فعال است پیدا كنید «گانگلیون گردنی فوقانی میانی تحتانی = گانگلیون Stellatum» گوشی راست با سوزن طلا
ضد اسپاسم : نقطه Si3 «مترادف پلكسوس Coeliacus پشت گوش» طرف راست پشت گوش با سوزن طلا . Liv3 طرف راست با سوزن نقره (مترادف نقطه خشم) .
ضد درد : Li4 (مترادف با نقطه تالاموس) طرف راست با سوزن طلا
در صورت لزوم و اجازه نقاط روانی : نقطه والیوم طرف چپ با سوزن طلا . نقطه دپرسیون طرف راست با سوزن نقره .
در صورت پیدا كردن نقطه كیسه صفرا ، گوش راست با سوزن طلا

میگرن
با تذكر این نكته كه در این ناراحتی ، معمولا یک نقطه اكتیو در روی مسیر مردیان كیسه صفرا در گوش وجود دارد ، و اغلب بیماران میگرنی مسیر درد را همین مسیر جریان انرژی كیسه صفرا نشان می دهند كه اغلب شروع آن در صبح ها بعد از بیدار شدن و یا خیلی زودتر از طلوع آفتاب می باشد . در پشت چشم حتما به علت مسیر داخلی و خارجی مردیان كیسه صفرا و همچنین در نزدیكی های چشم نیز درد وجود دارد ، كه نقطه (Gb1) در گوش و نقطه چشم نامیده می شود .

از نظر علمی كاملا ثابت شده است كه :
بین 30 نفر میگرنی 29 نفر آنها اشكالاتی در ناحیه كیسه صفرای خود دارند (مثل كلفت شدن جدار كیسه صفرا) . تعجب آور است كه تشدید مردیان كیسه صفرا در این موارد میگرن بسیار موثر باشد . به همین جهت است كه در موارد میگرن باید نقطه كیسه صفرا در گوش «Gb43 در بدن» و سایر نقاط كیسه صفرا در گوش در حالت فعالیت را معاینه و با همدیگر درمان كرد .انرژی كبد كه هم تاثیر با كیسه صفرا در گوش می باشد ، فعالیت نقاط كبد را مورد معاینه و در صورت لازم با هم درمان نمود . در مورد مزاحم نیز می توان درباره میگرن صحبت كرد . مثلا در اثر بعضی از عمل های جراحی جریان انرژی كیسه صفرا بریده می شود كه ممكن است بعداز عمل جراحی ، یك دفعه میگرن ظاهر شود . از نظر كلینیكی انواع مختلف میگرن را شاهد هستیم .

میگرن كیسه صفرا
این بیماران یک ضعف واضحی در فونكسیون كیسه صفرا دارند . میگرن صبح زود یا نصف شب شروع می شود «تشدید مردیان كیسه صفرا در ساعت های 23 تا 1 بروز می كند .»

درمان :
نقطه كیسه صفرا در گوش طرف راست با سوزن طلا شاید به اضافه نقطه Gb40 در گوش طرف راست سوزن طلا
نقطه نگرانی ، گوش چپ سوزن نقره
در صورت درد شدید پشت چشم ، نقطه ترس (مطابقت با Gb1 گوش) گوش طرف درد میگرن با سوزن طلا درمان می شود .
تقویت وژتاتیو : نقطه هیپوتالاموس طرف راست با سوزن طلا «مطابقت با نقطه Gb21 در گوش» - گانگیلون Stellatum طرف راست با سوزن طلا .
نقطه C0/C1 گوش طرف دردناک با سوزن طلا (اغلب مفصل Atlanto-Oxipital بلوكه شده) .
در حمله میگرن ، نقاط اضافه را باید از روی نقاط فعال جستجو كرد و شما در اینجا تمام مردیان Gb را در جمجمه خواهید دید «Gb20-Gb1» (در جریان انرژی در گوش) .
نقاط مزاحم «مطالعه سابقه بیماری»

میگرن هورمونی
در زمان كمی كه به عادت ماهیانه مانده ، مقدار هورمون خون پایین می آید و این عمل ، ضعف سیستم كبد و كیسه صفرا را نشان می دهد و یا اینكه یک تحریک یا صدمه شدید به مردیان كیسه صفرا و كبد وارد شود هر دو باعث بروز میگرن خواهد شد . اینجا یک نقطه اكتیو كیسه صفرا را می شود پیدا كرد .

درمان :
نقطه هورمونی : استروژن گوش راست با سوزن طلا نقطه های پروژسترون و گونادوتروفین با سوزن نقره و شاید سوزن طلا ( نوع فلز سوزن را خودتان تعیین كنید).
اصولا مثل میگرن كیسه صفرا به جای آن نقطه كبد ، گوش راست با سوزن طلا «دستگاه نقطه یاب»

میگرن گردنی
نقطه مهره های گردنی با سوزن طلا ( نقطه بلوكه شده را پیدا كنید ) .
معمولا درمان میگرن گردنی مثل میگرن كیسه صفرا خواهد بود .

در مورد سردرد
بعد از گرفتن نتیجه عالی در طب سوزنی گوش ، بیماران با وجود بهبودی كامل باید در حدود 6 ماه گاها طب سوزنی را تجدید نمایند تا موقعیت بهبودی خود را محكم كنند . در اینجا هم كلید درمان بیماری ضعف مردیان كیسه صفرا بوده و در بعضی مواقع عدم سازش غذایی را نیز علت بیماری می دانند .